Koordynator ślubny – 7 kwestii, w których jego pomoc jest niezastąpiona

00:48

Koordynator ślubny w przeciwieństwie do konsultanta ślubnego pracuje tylko w tym najważniejszym dniu ślubu i wesela. Dzień uroczystości wymaga delegowania wielu zadań, wypełniania obowiązków oraz pilnowania, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Realizacja zaplanowanego scenariusza jest wymagająca, dlatego zaangażowanie koordynatora znacznie ułatwia zadanie. 

Czemu warto zatrudnić koordynatora ślubnego? 

Należy pamiętać, że główną różnicą między koordynatorem ślubnym a konsultantem jest czas ich pracy. Koordynator ślubny pomaga narzeczonym tylko podczas finalnego dnia. Z kolei konsultant wspiera przyszłą parę młodą w całości organizacji ślubu i wesela. To para decyduje, kogo i kiedy potrzebują podczas organizacji tego dnia.

Koordynator ślubu, Koordynator wesela, Koordynacja ślubu, Dzień ślubu i wesela, Czy warto zatrudnić koordynatora ślubnego?, Delegowanie zadań w dniu ślubu, Pomocna osoba w dniu ślubu, Ślub w Krakowie
PHOTO FROM: STYLEMEPRETTY.COM


Koordynacja dnia ślubu i wesela - 7 kwestii, w których szczególnie pomocny jest koordynator ślubny:

1.    Koordynacja ślubu

Koordynator ślubny jest zaangażowany w przebieg zaślubin. Wbrew pozorom już wtedy ma wiele na głowie. Odpowiada m.in. za przygotowanie miejsca ślubu (dekoracje) oraz wykonawców tj. muzyków, kamerzystę, fotografa. Ponadto, to również on zaangażowany jest w zadbanie np. o sypanie kwiatów. Jest również pomocą po ślubie, czyli podczas składania życzeń i odbierania prezentów – także ten moment może wprowadzić zamieszanie, gdy np. pogoda ulegnie zmianie bądź okaże się, że zaraz po uroczystości odbywa się kolejny ślub.

2.    Koordynacja między ślubem a weselem

Koordynator ułatwia koordynację przejazdów gości z miejsca ślubu do miejsca wesela. Do jego zadań należy również zaplanowanie przyjazdów tak, aby wszyscy goście czekali już na młodą parę w miejscu ślubu, a przy wejściu czekali na nich także rodzice z chlebem oraz solą. Następnie koordynator wskazuje gościom ich miejsca na sali weselnej, tak by wszyscy goście bez zamieszania, szybko mogli zasiąść za stołem.

3.    Dopilnowanie wydawania posiłków

Zadaniem koordynatora jest również zadbanie, aby posiłki były wydawane odpowiednio sprawnie, a także w zaplanowanej w menu kolejności. Dodatkowo musi zadbać również o gości mających specjalne potrzeby żywieniowe np. z menu wegetariańskim.

4.    Koordynacja pracy wykonawców

Koordynator dopilnuje również, aby wszyscy usługodawcy wykonywali swoje zadania. To również on ułatwia im współpracę – komunikuje np. muzyków z kuchnią bądź fotografa z wodzirejem.

5.    Obsługa bieżąca

Do zadań koordynatora należy również wszelka pomoc w sprawach bieżących. Zadba o odpowiednią ilość alkoholu na stole, zorganizuje środek przeciwbólowy dla świadkowej bądź będzie nadzorował transport powrotny dla gości. 

6.    Zadbanie o miejsca noclegowe dla gości

Koordynator ślubny pomoże również w rozlokowaniu gości w odpowiednich pokojach. To on zadba o to, aby każdy z gości miał zapewnione wszystko, czego potrzebuje.

7.    Koordynacja zadań również przed uroczystością

Koordynator ślubny nadzoruje również realizację zadań przed ślubem i weselem. Należą do nich m.in. rozstawienie stołów na sali weselnej, winietek, kontrola czystości, oświetlenia, koordynacja przygotowywań usługodawców, delegowanie zadań świadkom itp.

Koordynator ślubny znacznie ułatwia wypełnienie wszystkich zadań zgodnie ze scenariuszem uroczystości. To na jego głowie jest dopilnowanie wszystkiego, co zdecydowanie odciąża młodą parę. Dzięki temu narzeczeni mają pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem, a co za tym idzie, nie będą mieć żadnych powodów do stresu. 

Chcielibyście poznać więcej szczegółów dotyczących współpracy z koordynatorem ślubnym? Jeśli tak to skontaktujcie się ze mną. Chętnie pomogę Wam w tym temacie.

Pozdrawiam,
Dorota Nowakowska
Wedding Planner

You Might Also Like

0 komentarze

Like us on Facebook

Instagram

Subscribe